måndag 12 augusti 2019

Unga Astrid

Jag hade i samarbete med #smartson #sfanytime möjligheten att se några filmer som jag förmodligen hade missat annars däribland “Unga Astrid”.
SF anytime har för mig ett intressant utbud av filmer, men det finns inte så många filmer som man först tror.


"Unga Astrid" om Astrid Lindgrens unga år är i och för sig en film som dottern Karin Nyman har riktat kritik mot. Hon menar att Astrid Lindgren skulle ha känt ovilja inför en sådan film. Att den perioden i hennes liv och relationen med Reinhold Blomberg, sonens födelse och fosterhemsvistelse var något privat som inte behövde sättas fokus på.
Finns alltid människor som har behov av att smutskasta andra och använda varje vinkel som finns till det. Personligen anser jag att vi inte har rätt att döma andra. Jag kan inte se annat än styrka i hur situationerna löstes. Man ser också en annan tid med andra normer och människor med tidig och stor mognad. Bara för att åren går och vi nu nått 2019, så är inte allt per automatik av bättre kvalité idag. Vi har att lära av dåtiden också för att förbättra och utvecklas.

SF Anytime!?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar