söndag 9 mars 2008

Lyckat köp vid adventsbasaren



Adventsbasaren i Sollentuna
Edsbergskyrka i Sollentuna kommun höll lördagen den 1 december 2007 kl. 11-13 i en julbasar till förmån för Svenska kyrkan - Internationellt biståndsarbete och Lettlandshjälpen.
 
http://www.sollentuna.se/
 
Det tar från Rågsved omkring en timma att resa ut till kyrkan. Så efter en relativt sen fredagskväll så kändes förmiddagen relativt tidig. När man kom fram till kyrkan så fanns ett stort behov utav kaffe och fika. Fikadelen i kyrkan var dock fullproppat med folk (huvudsakligen pensionärer) och den önskan omöjlig att uppfylla.



Så vi vandrade vidare till försäljningen i kyrkan. Jag får syn på några lussekatter jag får lust att köpa med mig hem. Försäljaren säger att hon/dom inte vet om det är någon saffran i dom eller inte. Ok, jag tackar för informationen, men köper dom ändå. Efteråt, ja, lite saffran var det nog i dom, men inte mycket.
 


Sambon Laura får istället syn på en fin skål som var tillverkad i Lettland som hon köpte med sig hem. Om jag kommer ihåg rätt var skålen, smycken och mycket annat tillverkade av folk/ungdomar anknutna till Velku fonds i Lettland som stödjer barn och föräldrar till barn med svåra funktionshinder.
 
http://www.velki.lv/ 


Hjälp till självhjälp?
Besökarna erhåller några prisvärda varor och pengarna går tillbaka till välgörenhetsarbetet.
Flera köp i ett!

Fast inget kaffe!
Så inte stannade man på andakten kl. 12, utan tillbaka emot stan och fler julmarknader.
 
En trevlig julbasar man gärna svänger förbi även nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar