lördag 4 april 2015

Rågdalstorget


Jag tror inte det är så många som känner till platsen till namnet som ligger strax intill Rågsveds tunnelbanestation. Ett problem som enkelt skulle kunna lösas med lite bättre skyltning. Värre tycker jag däremot det är med användandet av torget. Jag kanske passerar förbi vid fel tillfällen men upplever inte att området används så värst.



En del tycker att området ser jättefint ut andra tycker som jag att det ser bedrövligt ut. 
Som ett konstverk skulle det vara normalt.
Men är detta tänkt som ett jättestort konstverk eller som en park där folk ska mötas och aktivera sig?
Även som ett konstverk kvarstår problemet att inga stannar till här.

Torget består av små kullar klädda med konstgräs. Spotlights finns som stjärnbelyser området.
Jag tycker inte man ska glömma bort att detta är en mycket central del av Rågsved.

Jag har än inte hittat någon information om hur staden/exploateringskontoret tänkte här ca 2010.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar