tisdag 12 augusti 2014

Egentid och Värsta kören 17 juli i Parkleken Rågdalen



Bild ifrån 24 juli som visar
41 grader ute och 25 inne.




 Gräset här har sett bättre dagar och inte kommer det något vatten ifrån denna dusch i år. Det har blivit vattenläcka inunder eftersom tidigare förvaltare inte stängt av vattnet under vintern. Detta är kostsamma reparationer som om allt vill sig väl blir av till nästa sommar.

Jag bara måste bjuda på lite musik som jag av en ren slump lyssnar på just nu (Kan inte sluta lyssna):




En liten tapper skala människor finns samlade för musik när jag passerade igenom. Jag kan inte alls uppfatta dessa som värsta kören.



Två föräldrar som har egentid ?



Tyvärr ofta folktomt vid basketplanen. Men samtidig stående här, passerat området ovan, så slår det mig att många positiva förändringar hänt här (Parkleken Rågdalen) både de senaste åren och månaderna. För några år sen uppfatta jag ofta hela parken folktom. Vad man framförallt ska notera i Rågsved denna dag är att det är semestertider, lugnt, fridfullt och att invånarnas aktivitet är mycket självvald/frivillig. 

Rågsvedsborna har egentid ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar