torsdag 14 augusti 2014

Nytt ifrån Sofia

Varje år blir det ett antal besök till Sofia området på Södermalm, eftersom jag har en gammal vän (Känt sen 90-talet) Åke Johansson som både bor och ha kolonistuga här.

Man skulle kunna säga att jag har några rykande färska bilder även om de är tagna 24 juli och jag skriver detta den 15 augusti eftersom det var mycket varmt denna dag (Vi pratar om värme som var på väg att bli rekordvarmt).

Jag och sambon tog oss en cykeltur fram och tillbaka ifrån Snösätra hit  (På mycket lugna och fina gator och cykelbanor) denna dag. Jag tror det tog mindre än 40 min en väg (Från dörr till stuga). Vi slapp där med varma tunnelbanor och bussar och kunde både stanna till vid BEA i Smedmyra och få se den fina Stora Blecktornsparken (Även om den käre, omtalade och relativt omtyckte parkförvaltaren lagt ut farthinder för cyklar här) på Södermalm. Våra nybakade smörkakor var fortfarande varma när vi var framme.

Utöver bilderna vill jag informera att  Barnängens koloniträdgårdsförening och intilliggande Vintertullens koloniområde har Öppen Trädgård lördag 30 och söndag 31 augusti 2014.


På den öppna trädgården brukar det säljas många päron ifrån området, flädersaft, blommor, fika, korv m.m.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar