måndag 9 februari 2015

Sommarminnen i februari

Så här mitt i februari / vintern så börjar sommarminnena att flöda och då inte minst tillbaka till då semestern precis börjat.

Bilderna visar resultatet av sambons första och mycket lyckade försök att laga smörgåstårta (Lettiskt bubbel till det) och Budapesttårta (lettisk rabarbervin och kaffe till det) som serverades på min födelsedag 13 juli ute på vår balkong under kvällningen.

Det var en sommar även med många sysslor och uppdrag men mycket ändå bara ett nöje.
Som t.ex. torka kryddor (citronmeliss, oregano och timjan) för vintern, plantera nya kryddor (Salvia, rosmarin m.m.) på odlingslotten. En del av VM fotbollen i Brasilien beskådades.

Jag har dock lite svårt att ta till mig hur allvarligt Brasilien tar fotbollen och hur ledsna och förtvivlade de blev över ett antal förluster.
Katten heter Bella.

Det vart också en hel del oroligheter i världen, för mig kändes det som ovanligt mycket. Så en tanke till alla berörda och oroliga.

Det är inte alltid man håller med eller förstår sig på (Som t.ex. med Basillien och fotboll) men jag anser att det är viktigt att också ta till sig hur andra upplever och tolkar beslut och händelser.

Det är också viktigt att ta vara på sommaren och ledigheten så ork finns för hösten/vinterns alla utmaningar/övningar!


Här blev det dess till ett kort minne som gav ny energi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar